Nieuwsoverzicht

Cashloos betalen in de Brabantse Arriva-bussen

Vanaf 1 december geen contante betalingen meer mogelijk

Laatste update: vrijdag 1 december 2017 10:00

Arriva is gestart met ‘cashloos betalen’ in alle Brabantse bussen. Er kan niet meer met contant geld een vervoerbewijs gekocht worden in de bus. Reizigers reizen vanaf 1 december met de OV-chipkaart, een e-ticket of betalen het vervoerbewijs in de bus met pin, contactloos of creditcard. Hiermee wordt de veiligheid en betaalgemak in de bus, voor zowel de buschauffeur als de reiziger verhoogd.

Veilig op weg

Deze maatregel is de laatste stap uit het landelijke Arriva-plan ‘Veilig op weg naar cashloos betalen in onze voertuigen’, waar Arriva na meerdere overvallen in het voorjaar van 2016 mee aan de slag is gegaan. Sinds 1 oktober 2016 was het al niet meer mogelijk om na 19.00 uur met contant geld een vervoerbewijs te kopen in de stadsbussen in Tilburg. Vanaf 1 maart 2017 volgde ook Breda en 's-Hertogenbosch en sinds 1 november 2017 geldt dit nu voor alle Brabantse bussen.

Nieuw betaalsysteem

Alle Brabantse bussen zijn voorzien van een nieuw betaalsysteem waarmee je kaartjes kunt betalen met pin, contactloos of creditcard. De chauffeur hoeft hiervoor geen vooraf gedrukte kaartjes meer mee te nemen, dit gaat allemaal via het betaalsysteem. Ook de buurtbussen zijn voorzien van betaalapparatuur, zodat ook daar een kaartje betaald kan worden met pin, contactloos of creditcard.

Betaalmethodes

Reizigers kunnen per 1 december gewoon in- en uitchecken met hun OV-chipkaart of een papieren vervoerbewijs betalen bij de buschauffeur met pin, contactloos of creditcard. Ook is het mogelijk een e-ticket aan te schaffen (zowel geprint als op de smartphone) of een vervoerbewijs te kopen in de voorverkoop bij oa. de Arriva OV Servicepunten.

Betalen in de bus doe je met je pin, contactloos of creditcard. Of reis met de OV-chipkaart. Wel zo makkelijk, wel zo veilig!

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)