Utrecht, 17 december 2020
In de nieuwste versie van de app start 9292 met de landelijke verkoop van e-tickets voor het openbaar vervoer. Hiermee kopen reizigers na het plannen van een reis in de app meteen een geldig e-ticket voor de gehele reis. Tegelijkertijd met deze update toont de app ook een drukteverwachting bij het reisadvies.
Er is hard gewerkt aan het ontwikkelen van de drukte-indicator en het verkopen van e-tickets. Ondanks de huidige maatregelen rondom het reizen, heeft 9292 ervoor gekozen deze nieuwe toepassingen wel door te voeren om het reizen eenvoudiger te maken.
In de update van de app zit het tonen van een drukteverwachting van de reis. In deze tijd is het goed om te weten wanneer het druk is in de trein, bus, tram of metro zodat je daar rekening mee kunt houden bij het plannen van een reis. De reiziger vindt in de app een indicatie van de drukte per vervoermiddel zoals verwacht door de OV-bedrijven.
Met de start van het verkopen van e-tickets in de 9292 app voldoet 9292 aan de wens van de reiziger om via één app het actuele reisadvies én een ticket voor de gehele reis beschikbaar te stellen. 9292 spreekt hiermee de reiziger zonder OV-chipkaart aan én de reiziger die kiest voor het gemak van de hele reis in één app.
9292 start met de verkoop van e-tickets in samenwerking met een groot aantal OV-bedrijven. Via de app koop je enkele reis e-tickets voor de prijs die deze OV-bedrijven beschikbaar stellen. De aangesloten OV-bedrijven voor bus, tram, metro en veer zijn allGo, Breng, Connexxion, EBS, Hermes, HTM, Keolis, OV Regio IJsselmond, RET, RRReis, Syntus Utrecht, Twents, U-OV en Waterbus. Voor alle nationale treinen zijn dit: NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis. We werken er hard aan om de overige OV-bedrijven aan te sluiten voor alle trajecten en het assortiment uit te breiden.