Utrecht, 20 januari 2017
Reisinformatiegigant 9292 heeft zichzelf opnieuw overtroffen. Ook in 2016 zette de groei in aantal reisadviezen weer door. Waar het bedrijf in 2015 dagelijks gemiddeld 1.8 miljoen reisadviezen produceerde, waren dat er in 2016 ruim 1.9 miljoen. In totaal zorgde 9292 voor ruim 700 miljoen reisadviezen in 2016.
De groei in 2016 had te maken met verschillende factoren. Zo heeft 9292 de mobiele website vernieuwd, waardoor meer reizigers hier gebruik van maken. Doordat 9292 in 2015 realtime reisinformatie heeft toegevoegd aan de planner, denkt 9292 ook dat meer reizen worden opgevraagd. Stefan Hulman, algemeen directeur 9292:
“Vroeger plande je een reis voordat je vertrok. Tegenwoordig checkt de reiziger ook onderweg nog of er geen verstoringen zijn."
De klanttevredenheid is in 2016 ook opnieuw gestegen, 9292 ontving van de reiziger als gemiddeld rapportcijfer 7,7. De meeste Nederlanders denken bij 9292 spontaal aan ‘snel, duidelijk, overzichtelijk en compleet’. Dat blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy in opdracht van 9292 heeft uitgevoerd.
Hulman licht toe dat ze hard werken om de verwachting van de reiziger waar te maken:
“9292 is voor veel reizigers een vertrouwde reishulp. We werken hard aan ontwikkelingen aan de reisplanner. In 2016 hebben we bijvoorbeeld 2 vervoerders toegevoegd aan onze planner. Verder zijn we bezig met een responsive website en doen we dit jaar voorwerk voor nieuwe apps in 2018.”
Niet alleen reizigers erkennen het harde werk. In 2016 is 9292 ook door verschillende organisaties erkent. Zo was 9292 genomineerd voor de website van het jaar en won het bedrijf de Business Succes Award in de categorie reisinformatie.