Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op: 0900 - 9292 (€0,90 p/m max. €18,-)

Nieuws

Haal je studenten reisproduct op tijd op

Koppelen, ophalen dan reizen

Laatste update: zaterdag 1 juli 2017 10:00

Heb je het studentenreisproduct aangevraagd? Zorg dan dat je het studentenreisproduct ophaalt bij een automaat zodat je er ook mee kunt reizen. Weet je niet precies hoe dit moet? We leggen het je graag uit!

Ophalen van je studentenreisproduct

Als je het studentenreisproduct op tijd hebt aangevraagd, dan heb je in een brief/e-mail ontvangen over hoe het koppelen van je studentenreisproduct aan je persoonlijke OV-Chipkaart werkt. Heb je dit allemaal gedaan zet dan vanaf de 15e van de maand voordat je studentenreisproduct ingaat dit ook op je OV-chipkaart. Dit doe je bij een ophaalautomaat. 

Het ophalen van mijn studentenreisproduct lukt niet. Wat moet ik doen?

Kies welke situatie op jou van toepassing is:

* Volgens DUO is mijn reisrecht ingegaan, maar er staat nog geen studentenreisproduct klaar bij de automaat. 

- Heb je wel al een koppelverzoek gedaan? Bij een koppelverzoek geef je je OV-chipkaartnummer door en stuur je een identiteitsbewijs mee. Pas als je een bevestiging hebt ontvangen dat jouw koppelverzoek is goedgekeurd en als je reisrecht (bijna) is ingegaan, kun je het studentenreisproduct ophalen. Ben je er niet zeker van, kijk dan op www.ov-chipkaart.nl. Log hiervoor in op Mijn OV-chipkaart, selecteer je persoonlijke ov-chipkaart en klik op “zoek”. Je ziet dan het overzicht van bestellingen die klaarstaan om op te halen bij de ophaalautomaat.

* Er staat een verkeerd studentenreisproduct voor mij klaar: ik wil een week-abonnement/ik wil een weekend-abonnement.

- Neem contact op met DUO.

De hierboven vermelde situaties zijn niet op mij van toepassing, maar ik kan het studentenreisproduct nog steeds niet ophalen. Controleer het volgende:

  • Ben je toevallig vergeten uit te checken? Je kunt het studentenreisproduct niet tijdens een reis ophalen.
  • Misschien is je kaart kapot. Ga naar een balie van een OV-bedrijf om dit te laten checken. Vervang een defecte kaar via je "Mijn OV-Chipkaartaccount"
  • Heeft de automaat waar bij je het studentenreisproduct probeert op te halen een storing?
  • Probeer je het soms bij een echte automaat? Kijk hier voor de ophaalautomaten bij jou in de buurt.

Hoe lang blijft het studentenreisproduct op de automaat voor mij klaar staan?

Zolang je recht hebt op het studentenreisproduct, blijft het voor je klaarstaan op de ophaalautomaten.

Waar kan ik een ophaalautomaat vinden?

Kijk op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder voor de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Kies voor ‘studentenreisproduct ophalen’. Let op: Ben je nog niet uitgecheckt omdat je nog onderweg bent, dan kan je geen product ophalen. Check dus eerst uit.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)