Nieuws

Onze nieuwe app is klaar voor al onze unieke gebruikers

Vertrouwde functies in een nieuwe jas

Laatste update: dinsdag 17 maart 2020 11:45

Onze nieuwe app staat vanaf nu voor iedereen in de app stores. In deze eerste release van de nieuwe openbaar vervoer app zijn naast de vertrouwde functies ook een aantal nieuwe toevoegingen te zien. Het nieuwe beginscherm is in te stellen in jouw persoonlijke voorkeuren. Zo krijgen met jou miljoenen OV-gebruikers een persoonlijke en unieke app. We nodigen je graag uit om onze nieuwe app te proberen!

Nieuwe 9292 app

De app was toe aan een update, tijd voor iets nieuws. Deze nieuwe app staat inmiddels live en is uitgebreid getest met reizigers in een bèta test. Een app waarop we verder kunnen bouwen. De testgroep vond het even wennen maar hun feedback gaf ons vertrouwen en een goede basis om de app voor iedereen live te zetten. 

De look en feel is aangepast, vertrouwde functies zijn behouden en nieuwe toegevoegd. Het gebruik en het inrichten van de nieuwe app kan dus even wennen zijn. We helpen je graag met de onderstaande uitleg en tips om zo sneller je weg te vinden.

Vertrouwde en nieuwe functies

De functies uit de vorige app zijn natuurlijk nog steeds te gebruiken. Het kan wel zijn dat de functie ergens anders te vinden is. Zoals je gewend bent plan je natuurlijk al je reizen met het OV in de nieuwe app. Je vult je reis van A naar B in en zonder planknop tonen we je al direct de actuele reisadviezen. We geven je natuurlijk ook de mogelijkheid te kiezen voor een andere tijd, datum of andere extra opties om je reis naar jouw wens op te vragen.

Kijk je mee naar hoe de app werkt?

Hoe plan je een reis?  

Hoe voeg je een locatie/traject toe?  

Hoe plan je met de fiets in voor/natraject?  

Mijn 9292

In de nieuwe 9292 app voeg je jouw eigen halte/station, locaties, trajecten en reisadviezen toe zonder dat je daar een account voor nodig hebt.

Let op! Maakte je gebruik van een Mijn 9292 account om je reizen te plannen, dan zul je deze gegevens opnieuw moeten invoeren in de nieuwe app. De gegevens uit het account hebben we niet meegenomen, het is dan ook niet meer mogelijk om te synchroniseren tussen de website en de nieuwe app

Feedback en ontwikkelingen

Nu de app live staat voor al onze gebruikers ontvangen we veel feedback. Hier zijn we heel blij mee, omdat we op deze manier het gebruik van de app nog beter kunnen afstemmen op jullie wensen. Alle feedback nemen we mee in het verbeterproces.

We ontvangen opmerkingen dat het ophalen van een opgeslagen reisadvies af en toe een foutmelding geeft en dat onderdelen van het reisadvies niet altijd direct worden begrepen. Mocht je een foutmelding tegenkomen dan willen we die heel graag van je weten, met specifieke informatie kunnen we gericht werken aan een oplossing. Ook zijn we meteen aan de slag gegaan om de onderdelen in het reisadvies duidelijker te maken. Deze verbeteringen testen we binnenkort om ze daarna spoedig voor iedereen beschikbaar stellen.

Dark modus en fietsverhuurlocaties

Met de feedback en de wensen wordt er stevig door ontwikkeld. We voegen met regelmaat nieuwe features aan de app toe. Je kunt nu al plannen met de fiets in het voor- en natraject. Deze trajecten tonen we ook op de kaart. Wil je een fiets huren maar weet je niet waar dit kan? Nog even geduld. Op dit moment werken we namelijk aan het tonen van een overzicht van fietsverhuurlocaties. Ook schakelt de app straks om in 'Dark modus' wanneer je dit in je toestel hebt aangegeven. 

Download de nieuwe 9292 app 

Ben je nog niet bekend met onze app, dan ben je van harte uitgenodigd om hem te proberen. Ga naar jouw app store om de 9292 app te downloaden. 

Heb je vragen?

Gebruik je de nieuwe app al en heb je een vraag? Kijk dan eerst even hier of jouw vraag er al bij staat.

Staat het antwoord dat je zoekt er niet tussen of wil je ons laten weten wat je van de app vindt? Dan spreken we je graag via TwitterFB Messenger.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18)