Ik heb mijn incheck of uitcheck gemist

Ben je vergeten uit te checken? Dan kan het systeem het juiste bedrag niet berekenen. Daarom wordt er een standaard bedrag afgeschreven. Voor de trein is dat €20,-en bij alle andere vervoersmiddelen €4,-. Je kan dit geld terugvragen.

Vergeten uit te checken met de OV-chipkaart

  1. Ga naar Uitcheckgemist.nl

  2. Vul op het eerste scherm jouw gegevens in.

  3. Vul in bij welk station je bent in- en uitgestapt.

  4. De website berekent wat de rit heeft gekost. Heb je te veel betaald? Dan krijg je het bedrag teruggestort op jouw rekening.

In dit filmpje zie je hoe je jouw saldo terugvraagt.

Heb je een NS Flex-abonnement? Of een NS-businesscard? Vraag dan voor jouw reis bij de NS geld terug via dit formulier. Wil je geld terugvragen voor een rit bij een andere vervoerder? Dat kan via Uitcheckgemist.

Maximum aantal claims

Voor het terugvragen van geld is het jaar opgedeeld in twee termijnen: januari tot en met juni, en juli tot en met december. Je kan per termijn voor maximaal drie ritten per vervoerder saldo terugvragen. Dat zijn dus maximaal zes ritten per vervoerder per kalenderjaar.

Bij NS geldt vanaf 1 januari 2025 dat je maximaal drie keer per kalenderjaar jouw geld kan terugvragen.

Vergeten uit te checken met OVpay

Uitcheck gemist bij OVpay? Vraag dan jouw geld terug via OVpay.nl.

Vergeten in te checken?

Ben je vergeten in te checken? Dat kan gebeuren. Zorg dan dat je zo snel mogelijk een geldig e-ticket hebt. Dan voorkom je dat je een boete krijgt. Ben je nog op het perron? Check dan nog snel in met jouw OV-chipkaart of met OVpay. Als je in de bus of tram zit, kan je tijdens het rijden ook nog snel inchecken.