Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op: 0900 - 9292 (€0,90 p/m max. €18,-)

Nieuws

Vergeten uit te checken?

Vraag saldo terug via 9292 reisadvies

Laatste update: maandag 21 augustus 2017 08:00

Reizen met de OV-chipkaart is makkelijk. Toch kan er iets misgaan en kan het zijn dat je te veel hebt betaald. Het kan ook gebeuren dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. In deze gevallen is het mogelijk om geld terug te vragen. We leggen hier uit hoe je dit doet.

Niet uitgecheckt?

Heb je niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of je het vergeten bent? Dan heb je teveel betaald. Via uitcheckgemist.nl kun je dan heel gemakkelijk je het saldo terugvragen. En om het nu nog makkelijker te maken kun je vanuit elk reisadvies op 9292.nl en in de app voor iPhone en Android direct naar uitcheckgemist.nl.

 Uitcheck gemist?

Bekijk het filmpje hoe je in 3 simpele stappen het saldo terugvraagt.

Gemiste check-uit is niet zichtbaar

Je mag tussen januari en juni en tussen juli en december voor maximaal 3 ritten per OV-bedrijf saldo terugvragen. In de reishistorie zie je alle ritten zonder check-uit van de laatste 180 dagen. Het kan zijn dat de vervoerder de informatie nog niet bij ons heeft aangeleverd. Daarom duurt het soms langer voordat een gemiste check-uit zichtbaar is. In de meeste gevallen zie het binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen.

Business Card of zakelijke OV-chipkaart?

Reis je met een NS-Business Card of andere zakelijke OV-chipkaart? Dan verwijzen wij je door naar de klantenservice die vermeld staat op je OV-chipkaart. Momenteel loopt er wel een proef bij Mobility Mixx in het reisgebied van HTM. Klanten van Mobility Mixx kunnen in dit geval wel gebruikmaken van uitcheckgemist.nl.

Uitcheckgemist in reisadvies 9292

Verkeerd bedrag of mislukte betaling

Het kan ook gebeuren dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Of dat de betaling bij een automaat is mislukt. Je kunt dan ook het te veel betaalde geld terugvragen.

Heb je hier nog een vraag over? Kijk dan bij de Vragen en Antwoorden op de site van OV-Chipkaart.nl.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)