Veelgestelde vragen over de 9292 app
Gebruik je de 9292 app en kom je er niet helemaal uit? Hieronder lees je het antwoord op de veelgestelde vragen. Of kijk op onze informatiepagina voor de belangrijkste informatie over onze app. Daar leggen we bijvoorbeeld uit hoe je een favoriete halte instelt. Of hoe je jouw fiets- of loopsnelheid aanpast.
App instellingen
De app volgt de instelling van jouw telefoon. Staat jouw mobiel ingesteld op een andere taal dan Nederlands? Dan wordt de 9292 app standaard naar het Engels gezet.
Wil je graag dat de teksten in de app in het Nederlands staan? Klik in het menu links bovenin op 'Settings'. Klik hier op 'Change language'. Geef hier aan dat je deze app graag in het Nederlands wilt.
Lukt dit niet? Zet dan de taal van jouw mobiel in het Nederlands. Dit kan via de instellingen van jouw mobiel.
Wil je meer weten over de instellingen van de app? Hoe je bijvoorbeeld je favoriete traject instelt. Of hoe lang je maximaal wilt lopen. We leggen het je uit op onze informatiepagina over de 9292 app.
Reis plannen
De 9292 app mag niet zomaar de GPS-gegevens van jouw telefoon gebruiken. Hiervoor moet je zelf toestemming geven. Als je de toestemming geeft, krijgt de 9292 app jouw locatie door. Zo kan de reisplanner gemakkelijk vanaf jouw locatie een reis plannen.
Geef je geen toestemming voor het gebruiken van jouw locatie binnen de 9292 app? Dan kan de app niet waar je bent. Je moet dan zelf jouw startlocatie invullen in het vertrekveld.
De 9292 app gebruikt deze informatie om jouw reis te kunnen plannen vanaf jouw huidige locatie. We doen verder niks met deze informatie. Het wordt dus ook niet opgeslagen.
Hiermee plan je een toegankelijke reis. Dat is handig als je bijvoorbeeld moeite hebt met lopen, in een rolstoel zit, blind of slechtziend bent of als je doof of slechthorend bent.
De planning houdt dan rekening met de toegankelijkheid van jouw reis. Er wordt bijvoorbeeld extra tijd berekend bij een overstap. Ook reis je dan alleen maar via haltes en stations die in ons bestand als toegankelijk zijn gemarkeerd.
Zet je de optie ‘Minder lopen’ aan? Dan zoekt de planner een route vanaf de halte die het dichtste bij het startpunt ligt, en naar de halte die het dichtste bij het vertrekpunt ligt.
Je verkleint dan dus de loopafstand van het vertrekpunt naar de vertrekhalte, en van de eindhalte naar het eindpunt.
Hierdoor kan het wel zo zijn dat je langer onderweg bent of vaker moet overstappen dan wanneer je deze functie niet gebruikt.
In de 9292 planner begint en eindigt je reis standaard met een stukje lopen van de startlocatie naar de halte/het station, en van de halte/het station naar de eindbestemming.
Stel je in dat je jouw reis wil beginnen of starten met de fiets? Dan bepaalt de planner een punt waar je naartoe kan fietsen en kan overstappen op het OV. Daarbij wordt rekening gehouden met:
Je moet je fiets goed kunnen stallen op het punt waar je overstapt op het OV.
De maximum fietsafstand is 5 kilometer.
De planner plant de snelst mogelijke route, met zo min mogelijk overstappen.
Het kan dus betekenen dat de route van je reis anders is wanneer je begint of eindigt met de fiets, dan wanneer je kiest voor lopen.
Nee, hoe je jouw reis plant met de 9292 reisplanner zegt niet iets over het meenemen van jouw fiets in het OV.
In veel bussen mogen fietsen niet mee. In de meeste treinen mogen fietsen wel mee, maar daar heb je wel een speciaal treinkaartje voor nodig. Lees hier alles over het meenemen van je fiets in het OV.
Overige vragen
Klik in jouw reisadvies op de prijs van de reis. Dan kom je op een scherm waar je per reisonderdeel van de reis ziet hoeveel dit kost.
Je kan in dit overzicht ook zien hoeveel de reis kost als je reist met korting.
We hebben de inkomsten van de advertenties nodig. Daarmee kunnen we de 9292 app en de website in stand blijven houden. En het geeft ons de mogelijkheid om te blijven vernieuwen in de planners van de 9292 app en de website.