Mijn app staat in het Engels waar/hoe kan ik dat omzetten?
De app volgt de instelling van je telefoon. Bij alle andere taalinstellingen dan Nederlands zullen de teksten in de app default in het Engels getoond worden.
Ik zie dat ik kan kiezen voor mijn ‘huidige locatie’ maar ik moet hiervoor toestemming geven. Waarom is dat?
Zonder dat je de app toestemming geeft de locatie van je telefoontoestel te openen, kan de app de gps gegevens van je telefoontoestel niet gebruiken. Hierdoor ‘ziet’ de app niet waar je bent en moet je zelf de straat/locatie invullen in het vertrekveld.
Wanneer je toestemming geeft voor het gebruik van de locatie van je telefoontoestel dan zal de planner standaard de huidige locatie in het vertrekveld opnemen. Wil je van een andere locatie een reisplannen, dan kun je dit eenvoudig wijzigen door daar de juiste locatie in te vullen.
Wat doen jullie met mijn “huidige locatie” gegevens wanneer ik toestemming geef om de locatie van mijn telefoontoestel te gebruiken?
Hier doen we niks mee. De app gebruikt je locatie van je toestel alleen om een reis te kunnen plannen vanaf die locatie. We slaan deze gegevens niet op.
Wat verandert er in mijn reisadvies wanneer ik aangeef dat ik mijn reis lopend/fietsend wil starten/eindigen?
Standaard staat het opgevraagde reisadvies ingesteld op lopen. We tonen het snelste reisadvies van/naar de opgevraagde locaties op de gevraagde vertrek/aankomsttijd.
• Wanneer je ervoor kiest je reis te starten of te eindigen met de fiets dan bepaalt de planner een optimaal overstappunt om naar toe te fietsen en over te stappen op het OV. Daarbij wordt er rekening gehouden met het kunnen stallen van je fiets.
• De maximum fietsafstand is 5 kilometer. Op de kaart tonen we een fietsroute. Met het optimale overstappunt gaan we uit van het verkrijgen van het snelste reisadvies, we tonen reisadvies met het minste overstappen. Dit kan betekenen dat je naar een andere halte wordt geleid dan wanneer je kiest voor lopen.
Betekent een geplande reis met de fiets dat ik mijn fiets ook mag meenemen in het OV?
Nee, een geplande reis met de fiets in het voor- of natraject betekent niet dat je in al het OV je fiets kunt meenemen. Bij het berekenen van het reisadvies houden we daar geen rekening mee.
Wat betekent het als je kiest voor ‘Plan toegankelijk reis’
Je plant hiermee een toegankelijke reis.
De planner zal rekening houden met de toegankelijkheid van zowel halte als voertuig. Bij een treinreis betekent dit dat er NS reisassistentie op de stations beschikbaar is. Tot slot rekent de planner 5 minuten extra tijd bij een overstap.
Wat betekent het als je kiest voor ‘Minder lopen’?
Bij het aanzetten van de functie ‘Minder lopen’ kiest de planner een reisadvies vanaf de eerst mogelijke halte vanaf je opgeven vertrek/aankomstlocatie. Hiermee verklein je de loopafstand tot de vertrekhalte en verklein je de loopafstand vanaf de uitstaphalte naar je eindbestemming.
Het kan wel zo zijn dat je hierdoor langer onderweg bent of vaker moet overstappen dan wanneer je deze functie niet gebruikt.
Hoe zie ik waaruit de prijs van deze reis is opgebouwd?
De prijs van je reis is aanklikbaar. Je komt dan op het scherm waar je per reisonderdeel van de reis de prijs is uitgelegd. Daarbij tonen we ook de prijs voor wanneer je reist met korting.
Waarom is er gekozen om in de nieuwe app advertenties te tonen?
De inkomsten van de advertenties zijn nodig om investeringen te doen om onze dienstverlening op peil te houden en verder te innoveren.
In de vorige app maakte ik gebruik van ‘Mijn 9292’. Ik zie deze optie niet in de nieuwe app, is deze functie weg?
Ja dat klopt, deze functie is komen te vervallen. We hebben het opslaan van veel gebruikte locaties en trajecten voor iedereen beschikbaar gemaakt. Hiervoor hoef je dus geen apart account meer aan te maken.
Het gevolg hiervan is ook dat de app niet meer synchroniseert met je account op de website en andersom.