E-tickets kopen? Bekijk onze uitleg
Ben je nieuwsgierig hoe het kopen van een e-ticket in onze app gaat? We leggen je het graag uit in dit filmpje.
Heb je hier nog vragen over? Kijk dan of we je vraag hieronder al beantwoorden.
Staat je vraag er hieronder niet bij? Kijk dan hier hoe je contact kunt opnemen met ons.
Hoe koop je e-tickets bij 9292 of Moves by 9292?
Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app of Moves by 9292. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en koop meteen je e-ticket via de button onderaan het reisadvies in de app. Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen.
Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Je hebt het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Hoe kan ik in de 9292 app of Moves by 9292 app betalen?
Alle betalingen worden in de app gedaan via iDEAL. In de toekomst worden er ook andere betaalmogelijkheden toegevoegd.
Hoe kom ik aan mijn e-ticket?
Nadat je betaald hebt voor je e-ticket, verschijnt je e-ticket direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-ticket(s) zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu in de app.
Worden mijn aangeschafte e-tickets bewaard zodat ik deze achteraf kan declareren?
Naast dat het e-ticket verschijnt en wordt bewaard in de 9292 app of Moves by 9292 app, ontvang je ook een ontvangstbevestiging per mail. Deze mail kun je gebruiken om achteraf te declareren. Let op! Deze mail is geen geldig vervoerbewijs.
Kan ik tickets van tevoren kopen met 9292 of de Moves by 9292 app?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt een aantal dagen voor je vertrek e-tickets kopen via 9292 of Moves by 9292.
Let er wel op dat je de juiste tijd en datum invoert bij het plannen van je reis. Afhankelijk van de vervoerder en het gebied waar je gaat reizen koop je een rit ticket of een uur ticket.
Welke e-tickets kun je op dit moment in de 9292 app kopen?
Het 9292 e-ticket maakt reizen makkelijker en leuker voor de incidentele reiziger die (op dit moment) niet in het bezit is van een OV-chipkaart of willen reizen met een los ticket. In onze 9292 app en Moves by 9292 app plan je reizen en koop je voltarief-e-tickets voor een enkele reis.
Via de 9292 app zijn de onderstaande e-tickets te koop voor:
- Alle nationale treinen van alle treinvervoerders (2e klas Enkele reis voltarief, in het weekend 2e klas daltarief voor NS treintickets)
- Alle Bravo bussen van Hermes
- Alle Breng bussen
- Alle Connexxion bussen
- Alle EBS bussen
- Alle HTM bussen en trams
- Alle Keolis bussen
- Alle RET bussen, metro en trams (inclusief BOB-bus)
- Alle U-OV bussen en trams
- Alle veerdiensten van Waterbus
Het is dus (vooralsnog) niet mogelijk om:
- Kindertickets te kopen
- e-tickets te kopen met de 65+ korting
- abonnementen te kopen
- de e-tickets te koppelen met je OV-chipkaart
- 1e klas treintickets te kopen
Waarom kan ik op dit moment niet alle e-tickets in de app kopen?
Zie je de melding ‘Op dit moment is er een storing waardoor we niet alle e-tickets kunnen aanbieden’?
Onze excuses! We gaan er vanuit dat deze storing van korte duur is. Probeer als dit kan het later even opnieuw.
Moet je nu op reis? Koop dan een kaartje bij de bij kaartautomaat of bij de vervoerder.
Houdt de storing langere tijd aan, laat dit dan aan ons weten via ticketing@9292.nl