E-tickets kopen? Bekijk onze uitleg
Ben je nieuwsgierig hoe het kopen van een e-ticket in onze app gaat? We leggen je het graag uit in dit filmpje.
Heb je hier nog vragen over? Kijk dan of we je vraag hieronder al beantwoorden.
Staat je vraag er hieronder niet bij? Kijk dan hier hoe je contact kunt opnemen met ons.
Hoe koop je e-tickets in onze app?
Plan je reis zoals je gewend bent in onze 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en koop meteen je e-ticket via de button onderaan het reisadvies in de app.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Je hebt het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Hoe kan ik in de app betalen voor mijn e-tickets?
Alle betalingen worden in de app gedaan via iDEAL, Apple Pay, Google Pay of met een creditcard van Visa, Mastercard of American Express.
Hoe kom ik aan mijn e-ticket?
Nadat je betaald hebt voor je e-ticket, verschijnt je e-ticket direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-ticket(s) zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu in de app.
Worden mijn aangeschafte e-tickets bewaard zodat ik deze achteraf kan declareren?
Naast dat het e-ticket verschijnt en wordt bewaard in de app, ontvang je ook een ontvangstbevestiging per mail. Deze mail kun je gebruiken om achteraf te declareren.
Let op! Deze mail is geen geldig vervoerbewijs.
Kan ik tickets van tevoren kopen in de app?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt een aantal dagen voor je vertrek e-tickets kopen via onze app.
Let er wel op dat je de juiste tijd en datum invoert bij het plannen van je reis. Afhankelijk van de vervoerder en het gebied waar je gaat reizen koop je een rit ticket of een uur ticket.
Welke e-tickets kun je op dit moment in de app kopen?
Het 9292 e-ticket maakt reizen makkelijker en leuker voor de incidentele reiziger die (op dit moment) niet in het bezit is van een OV-chipkaart of willen reizen met een los ticket. In onze app plan je reizen en koop je e-tickets voor een enkele reis.
Via de 9292 app zijn de onderstaande e-tickets te koop voor:
-
Alle nationale treinen van alle treinvervoerders (NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis)
- 2e klas Enkele reis voltarief, in het weekend 2e klas dalurentickets voor NS treinticket.
- Voor in deze app te kopen NS dalurentickets is geen extra kortingsproduct van NS nodig.
- Alle Bravo bussen van Hermes
- Alle Breng bussen
- Alle Arriva bussen
- Alle Connexxion bussen
- Alle EBS bussen
- Alle GVB bussen, trams en metro (behalve de nachtbus)
- HaltetaxiRRReis (deeltaxi in Gelderland)
- Alle HTM bussen en trams
- Alle Keolis bussen
- Alle Qbuzz bussen in de regio Groningen en Drenthe
- Alle RET bussen, metro en trams (inclusief BOB-bus)
- Alle U-OV bussen en trams
- Alle Transdev bussen (bijv Hilversum/Gooistreek)
Het is dus (vooralsnog) niet mogelijk om:
- Kindertickets te kopen
- e-tickets te kopen met de 65+ korting
- abonnementen te kopen
- de e-tickets te koppelen met je OV-chipkaart
- 1e klas treintickets te kopen
Waarom kan ik op dit moment niet alle e-tickets in de app kopen?
Zie je de melding ‘Op dit moment is er een storing waardoor we niet alle e-tickets kunnen aanbieden’?
Onze excuses! We gaan er vanuit dat deze storing van korte duur is. Probeer als dit kan het later even opnieuw.
Moet je nu op reis? Koop dan een kaartje bij de bij kaartautomaat of bij de vervoerder.
Houdt de storing langere tijd aan, laat dit dan aan ons weten via ticketing@9292.nl
Wanneer is het Dalurenticket van NS geldig?
Het Dalurenticket van NS is geldig:
Op werkdagen van:
- 0.00 - 6.30 uur
- 9.00 - 16.00 uur
- 18.30 - 04.00 de volgende dag
- Je mag je met dit ticket dus niet in de trein bevinden tussen 6.30 en 9.00 uur. en tussen 16.00 en 18.30 uur.
- Op zaterdag, zon- en feestdagen zijn er geen uitzonderingen en is het daluren ticket van NS de hele dag geldig. 5 mei is alleen in 2025 een officiele feestdag.
Voor in deze app te kopen NS Dalurenticket is geen abonnement van NS nodig.
Heb ik voor het NS Dalurenticket gekocht in deze app een kortingskaart van NS nodig?
Nee, voor in deze app te kopen NS Dalurentickets is geen abonnement van NS nodig.
Heb ik een internetverbinding nodig voor het kopen en gebruiken van een e-ticket?
Ja, voor het kopen en gebruiken van een e-ticket in de 9292 app heb je een internetverbinding nodig.
Kan ik mijn geboekte reis met de haltetaxi via de 9292 app annuleren?
Als je de haltetaxi hebt geboekt via de 9292 app en je wilt deze annuleren, dan kun je dat doen door te bellen naar de klantenservice van haltetaxiRRReis op: 085-0046699. Je kunt je reis tot een half uur voor vertrek kosteloos annuleren.
Kan ik mijn geboekte reis met de haltetaxi via de 9292 app wijzigen?
Als je de haltetaxi hebt geboekt via de 9292 app en je wilt deze wijzigen, dan kun je dat doen door te bellen naar de klantenservice van haltetaxiRRReis op: 085-0046699. Je kunt je reis tot een half uur voor vertrek kosteloos wijzigen.
Kan ik de haltetaxi voor meerdere personen boeken via de 9292 app?
Ja, je kunt voor maximaal 8 personen boeken via de 9292 app.
Hoe ver vooruit kan ik de haltetaxi boeken?
Je kunt maximaal drie weken vooruit boeken via de 9292 app.
Kan ik de haltetaxi via de 9292 app boeken als ik met een rolstoel reis?
Als je met een rolstoel reist kun je de haltetaxi alleen bestellen via RRReis.nl/haltetaxi of telefonisch op: 085-0046699
Kan ik mijn kinderen gratis meenemen in de haltetaxi als ik een reis boek via de 9292 app?
Maximaal 3 kinderen tot 12 jaar kunnen gratis meereizen met een betalende begeleider van minimaal 18 jaar. Hiervoor dien je de haltetaxi te bestellen via RRReis.nl/haltetaxi of telefonisch op: 085-0046699.
Kinderen van 12 jaar en ouder mogen zelfstandig reizen en betalen het reguliere tarief, ook wanneer zij samenreizen.
Hoe kan ik betalen voor een rit met de haltetaxi?
Bij het bestellen van de haltetaxi kun je kiezen om de rit vooraf te betalen of in het voertuig. Vooraf kan via iDeal of creditcard in de 9292 app. In het voertuig kun je pinnen. Voor ritten die vooraf zijn betaald geldt een snelle “geld terug” regeling bij een eventuele annulering van de rit.
In haltetaxiRRReis kan je niet betalen met contant geld, een OV-chipkaart, het Studentenreisproduct of andere OV-reisproducten.
Kan ik een rit bestellen via de 9292 app en deze vervolgens in de haltetaxi betalen?
Via de 9292 app kun je alleen de haltetaxi bestellen door je rit direct te betalen. Je kunt echter tot een half uur voor vertrek kosteloos annuleren via de klantenservice van haltetaxiRRReis.
Wil je toch pas in de haltetaxi betalen? Bestel dan je rit op RRReis.nl/haltetaxi of telefonisch op: 085-0046699
Ik heb een vraag over het bestellen van een haltetaxi rit via de 9292 app, bij wie kan ik terecht?
Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van 9292. Deze kun je bereiken via het e-mailadres supportmaas@9292.nl en telefoonnummer 088-076 06 25
Wat zijn de kosten van haltetaxiRRReis?
De kosten bestaan uit een opstap- en kilometertarief. Het kilometertarief wordt berekend aan de hand van de kortste route van instap en uitstaphalte. De rit wordt dus niet duurder als de chauffeur omrijdt om een andere reiziger op te halen of vanwege een omleiding.
Het tarief is € 2,02 + € 0,36 per kilometer.
Maximaal 3 kinderen tot en met 11 jaar reizen gratis mee met een betalende begeleider van minimaal 18 jaar.
Is een rit met haltetaxiRRReis duurder dan met de bus?
Het tarief van haltetaxiRRReis is 2 x het bustarief.
Dit betekent echter niet dat je ook altijd 2x zo veel betaalt voor een rit met de haltetaxi als voor een busrit tussen dezelfde twee haltes. Dit komt doordat de haltetaxi kan worden geboekt als de haltetaxi minstens 20 minuten korter erover doet dan de bus en daardoor dus ook een kortere route aflegt. De ritprijs wordt berekend op basis van de kortste route tussen twee haltes. Hierdoor is de haltetaxi dus zeker niet altijd 2x zo duur als de bus.
Indien haltetaxiRRReis wordt ingezet op momenten dat de lijnbus niet rijdt, kan het zijn dat de ritprijs duurder is indien deze bus tussen de begin- en eindhalte ook een vrijwel directe route rijdt.
Moet ik lang op de haltetaxi wachten bij de halte?
Je dient een rit eerst te bestellen. Bij het bestellen van de rit wordt de tijd vastgelegd waarop jij wilt vertrekken of aankomen. Een kwartier voordat de haltetaxi komt ontvang je een herinnering dat de haltetaxi onderweg is. Indien de haltetaxi meer dan 5 minuten eerder of later arriveert, dan word je hier telefonisch of via sms van op de hoogte gebracht.
Kom je uit de bus of trein, dan staat de haltetaxi voor je klaar. Ook als de bus of trein vertraging heeft.
Als er meer personen met de haltetaxi meerijden, betekent dit dan dat ik extra reistijd kwijt ben i.v.m. omrijden?
Omrijden om iemand anders op te halen, gebeurt alleen wanneer jouw uiterste aankomsttijd niet in gevaar komt. De haltetaxi zal nooit meer dan 15 minuten omrijden, ten opzichte van jouw directe reis, om een andere reiziger op te halen.
Hoe lang van tevoren moet ik de haltetaxi bestellen?
Je dient minimaal 1 uur van te voren bestellen. Wil je sneller vertrekken dat kun je bellen naar de klantenservice van haltetaxiRRReis om te kijken of dit mogelijk. Misschien heb je geluk en is er al een rit ingepland die jou ook kan ophalen. Wanneer je reist met een rolstoel dien je minimaal 2 uur van te voren te bestellen, omdat er dan een rolstoelbus ingezet wordt.
Je kunt tot maximaal 3 weken van te voren bestellen. Je ontvangt een herinnering 1 tot 2 dagen voor de geplande reis.
Waarom krijg ik de haltetaxi niet als optie te zien bij het plannen van mijn reis?
Je kunt de haltetaxi niet voor elke reis boeken. Als de reisplanner bijvoorbeeld aangeeft dat je de reis ook met de bus of trein kunt maken en je daarmee niet meer dan 20 minuten langer onderweg bent dan je met de haltetaxi zou zijn, dan kun je de haltetaxi niet boeken. Daarnaast kun je met de haltetaxi geen rit maken die korter is dan 2 kilometer of langer dan 15 kilometer. Verder kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je geplande reis buiten de openingstijden van HaltetaxiRRReis valt.
Wat zijn de voorwaarden om een haltetaxi te boeken?
Je kunt HaltetaxiRRReis boeken als:
- Je reis tussen de 2 en 15 kilometer is;
- Er binnen 60 minuten geen alternatief met het OV is of als dat OV-alternatief er 20 minuten langer over doet dan de haltetaxi;
- en/of als de reisplanner verwijst naar een alternatieve halte die meer dan 750 meter van de gewenste vertrekhalte ligt;
- Je reis op werkdagen tussen 6:00 en 01:00 uur plaatsvindt en in het weekend tussen 08:00 en 00:00 uur.
De reisplanner bepaalt op basis van deze voorwaarden of je je reis met de haltetaxi kunt maken.
Zijn er extra kosten verbonden aan het meenemen van een hulpmiddel of extra bagage met de haltetaxi?
Nee, hieraan zijn geen extra kosten verbonden.
Het ophalen van mijn e-ticket duurt langer dan normaal
Het ophalen van jouw e-ticket duurt helaas langer dan normaal.
- Kijk bij je bank of de betaling gelukt is.
- Kijk kort voor je reis nog een keer bij Mijn e-tickets in de 9292 app. Bijna altijd staat het e-ticket op tijd klaar in de 9292 app. Mocht het e-ticket niet op tijd in de 9292 app klaar staan, neem dan contact met ons op.
Krijg ik korting bij parkeren P+R terrein met e-ticket van 9292?
Ja, je krijgt met een e-ticket in de 9292 app ook de reizigerskorting bij de 50 betaalde NS P+R terreinen met stations. Je moet dan wel (net als met de OV-chipkaart) in- en uitchecken met je e-ticket. Hierdoor kan de betaalautomaat zien dat je hebt gereisd met OV.
Bij het uitrijden scan je eerst je e-ticket, de automaat verrekent dan de korting. Meerdere dagen parkeren? Ook dan krijg je korting, als je maar het NS P+R terrein op dezelfde dag verlaat als je terugreis met de trein.
De reizigerskorting is van toepassing indien het reguliere dagtarief is bereikt.
Overzicht locaties en actuele prijzen
Let op: Betaalde P+R terreinen die niet voorzien zijn van kentekenherkenning zijn niet in beheer van NS. Hier kun je ook geen gebruik maken van het reizigerskorting dagtarief.