Nieuwsoverzicht

E-tickets in 9292 app voor NS, Arriva, GVB, RET, Keolis en meer

E-tickets van alle ov-bedrijven in de 9292 app beschikbaar voor trein, bus, tram en metro.

Laatste update: donderdag 14 maart 2024 13:30

Ga je op pad en heb je geen vervoerskaartje voor de trein, bus, tram of metro? Koop dan alle tickets voor trein, bus, tram of metro in de 9292 app. Zo heb je alle kaartjes voor de reis in één app. Ook als je voor de reis gebruikmaakt van verschillende OV-bedrijven. Je kan ook voor meerdere personen tegelijk kaartjes kopen.

Plan je reis in de 9292 app en koop direct de e-tickets voor je hele reis. 

Logo PlayStore Logo AppStore Logo AppGallery

Hoe koop je e-tickets voor trein, bus, tram en metro in de app van 9292?

Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur. Hieronder lees je stap voor stap hoe je de tickets koopt.

  1. Plan je reis in de 9292 app.
  2. Kies welke reisoptie je wil gebruiken voor jouw reis. Tik op deze optie in het overzicht.
  3. Scroll naar beneden in het scherm en tik op 'E-tickets kopen'.
  4. In het volgende scherm kies je voor hoeveel personen je een ticket nodig hebt. Ook kies je voor welk gedeelte van het traject het ticket nodig is.
  5. Vul de gegevens in van de persoon die gebruikmaakt van het ticket. Heb je tickets voor meerdere personen? Dan vul je hun gegevens ook in. 
  6. Betaal de tickets met iDeal, Apple Pay, Google Pay of met creditcard (Visa, Mastercard of American Express).
  7. Is de betaling gelukt? De tickets staan in de 9292 app. Je vindt ze onder 'mijn tickets'. 

 Let op! De tickets zijn alleen te gebruiken in de app waarmee deze zijn aangeschaft. De tickets zijn niet door te sturen naar andere telefoon.

Hoe koop je een ticket in de app? YouTube  


 

Voordelen van e-tickets in de 9292 app:

  • Je kan tickets kopen voor meerdere personen
  • Alle ov-bedrijven en alle vervoersmiddelen in 1 app
  • Je kan je niet vergeten uit te checken, want je betaalt een vast bedrag voorafgaand aan de reis
  • Koop je een kaartje op het station of in de bus? Dan moet je vaak extra geld betalen. Dat hoeft niet met een e-ticket
  • Geen OV chipkaart of bankpas nodig tijdens het reizen
  • Kortingsacties 
  • Parkeren met korting bij een groot aantal NS P+R bij stations: parkeer voordelig of soms zelfs gratis op 50 betaalde NS P+R terreinen. Om de korting te krijgen moet je wel in- en uitchecken met je e-ticket. 

E-tickets van alle aangesloten OV-bedrijven in de 9292 app

We verkopen e-tickets in samenwerking met een groot aantal OV-bedrijven. Via de app koop je e-tickets voor de prijs die deze OV-bedrijven beschikbaar stellen. Dit zijn enkele reizen, uur- en rittickets. 

De aangesloten OV-bedrijven voor trein zijn:

  • NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva (inclusief de Arriva nachttrein) en Keolis
De aangesloten OV-bedrijven voor bus, tram, metro en veer zijn:
  • allGo
  • Arriva
  • Breng
  • Connexxion
  • EBS
  • GVB
  • Hermes
  • HTM
  • Keolis
  • Qbuzz 
  • RET
  • RRReis (incl. HaltetaxiRRReis)
  • Syntus Utrecht
  • Twents
  • U-OV
  • Transdev 

E-tickets nachttrein Arriva van en naar Schiphol

In de nacht van vrijdag op zaterdag rijdt Arriva met twee nachttreinen van naar Schiphol vanuit Groningen en Maastricht, en weer terug. Afhankelijk van de afstand kost een ticket voor deze Arriva Nachttrein €5, €10 of €15 (exclusief servicekosten).

We werken er hard aan om het assortiment uit te breiden. Mis je e-tickets? Laat het ons weten. 

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€1,00 p/m max. €20)