Nieuws

Sneller persoonlijk reisadvies via nieuwe app

Maak gebruik van het 'Plusje'

Laatste update: woensdag 11 maart 2020 09:30

Met de komst van de nieuwe app zijn er ook een aantal veranderingen. Ben je bijvoorbeeld gewend jouw reizen van te voren te plannen via Mijn 9292? Let dan even op. In de nieuwe 9292 app zit geen koppeling meer met de huidige Mijn 9292 functie van de website. Lees je mee?

Van 'Mijn 9292' naar het 'Plusje' in de app

Let op! Maakte je gebruik van een account via Mijn 9292 om je reizen te plannen, dan zul je de nieuwe app opnieuw moeten inrichten. Deze gegevens hebben we helaas niet kunnen meenemen. 

Het aanmaken van veelgebruikte locaties en trajecten is in de nieuwe 9292 app beschikbaar gemaakt voor iedereen zonder dat je daar een account voor nodig hebt.

Hoe werkt het ‘plusje’ in de nieuwe app?

  • Via het ‘plusje’ op je beginscherm voeg je de door jouw veel gebruikte locaties toe zoals je dat al gewend bent. Je ziet deze terug op je beginscherm zodat je hier snel naar toe kunt plannen.
  • Ook voeg je via deze weg de door jouw veel gebruikte halte/station toe op je beginscherm. Hiermee zie je van deze halte/station de actuele vertrektijden van de verschillende vervoersmiddelen. Deze halte/station zijn (nog) niet te gebruiken om vanaf of naartoe te plannen.
  • Nieuw is het kunnen toevoegen van veel gebruikte trajecten. Deze trajecten zie je ook terug op je beginscherm met daaronder 0, 4 of 6 reisopties. Dit aantal reisopties bepaal je bij het instellen van jouw traject. Zo zie je in één oogopslag wat de actuele reisadviezen voor dat traject zijn.
  • Wil je een specifiek reisadvies opslaan? Gebruik hiervoor het plusje rechtsboven in het reisadvies. Je opgeslagen reisadviezen vind je terug via het menu in de app.
  • Ook tonen we je recent geplande reizen op jouw beginscherm. Handig voor het snel opnieuw kunnen plannen van een route.

Wil je iets veranderen aan je opgeslagen locaties of haltes/stations, dan kan dat via de knop ‘wijzig’ rechts bovenaan je beginscherm.

Kijk je mee naar hoe de app werkt?

Zijn al deze functies helemaal nieuw voor je en ben je nieuwsgierig naar hoe het werkt, kijk dan naar de onderstaande uitleg.

Hoe plan je een reis?  

Hoe voeg je een locatie/traject toe?  

Hoe plan je met de fiets in voor/natraject?  

Is 'Mijn 9292’ dan helemaal verdwenen?

Nee, de Mijn 9292 omgeving blijft voorlopig nog bestaan op onze website. Dus wil je jouw reis van te voren via onze website plannen en daarna onderweg bekijken? Dat kan nog steeds. Stippel van te voren je route uit op www.9292.nl. Sla deze op zoals gebruikelijk en gebruik www.9292.nl onderweg op je mobiel om je reis te volgen.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18)