Nieuwsoverzicht

Plan je toegankelijke reis

9292 lanceert planner voor toegankelijke reis

Laatste update: donderdag 5 oktober 2017 14:00

Vandaag, 5 oktober 2017, lanceerde 9292 de planner waarmee je een toegankelijke reis kunt plannen. Toegankelijk, dat betekent dat de vertrek-, overstap- en aankomsthaltes én voertuigen in je reisadvies geschikt zijn voor bijvoorbeeld een rolstoel. Een mooie stap voor mensen met een functiebeperking, maar ook erg handig als je bijvoorbeeld reist met koffers of een kinderwagen. Daarnaast lezen we in het reisadvies voor welke haltes voorzien zijn van een blindegeleidelijn.

Introductie

9292 presenteerde de nieuwe planner tijdens InterActie 2017, de jaarlijkse relatiedag die 9292 samen met Translink organiseert. De officiële bekendmaking vond plaats in het bijzijn van Roos Prommenscheckel, ambassadeur van Onbeperkt Nederland. Zij speelt ook een hoofdrol in de video waarmee de nieuwe planner werd gelanceerd.

Zo werkt het

Met de planner kun je een volledig toegankelijke reis plannen. Je vindt de planner onder ‘extra opties’ in het invoerscherm. Bij de extra opties klik je op het rolstoelsymbool en vervolgens plan je je reis. De toegankelijkheid van treinstations is gebaseerd op de aanwezigheid van assistentieverlening. Je kunt ook feedback leveren op je reis zodat de dienstverlening nog verder kan worden verbeterd.

 

En nu verder

9292 vindt dat iedereen zijn of haar reis moet kunnen plannen met het openbaar vervoer. Door deze planner te bouwen is dat voor een grote groep mensen met een functie- en visuelebeperking nu ook mogelijk. Natuurlijk werken we verder aan de ontwikkeling van de planner. Door gebruik te maken van de feedback en door gebruikerstesten. Samen maken we het OV toegankelijker!

Beeld: HTM - Dem Haag

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)