Zoals je gewend bent plan je natuurlijk al je reizen met het OV in onze app. De reisplanner 9292 app heeft de actuele diensteregelingen van alle openbaar vervoer bedrijven in Nederland zoals onder andere: NS, Arriva, Keolis, Syntus, Breng, GVB, HTM, Connexxion, EBS, Hermes, Qbuzz, RET, Waterbus en U-OV. Ook de dienstregelingen van rederijen die naar Texel, Vlieland, Schiermonnikoog, Ameland en Terschelling zitten in de app.
We vertellen je graag wat er nieuw is in de app en hoe je hier gebruik van kunt maken.
De 9292 app met de reisplanner voor trein, bus, tram, metro en veer wordt steeds uitgebreider. Via de 9292 app kun je bij een reisadvies direct e-tickets kopen. Dit zijn digitale vervoersbewijzen die in de 9292 app geladen worden.
Een e-ticket kopen kan voor alle OV-bedrijven in Nederland. Nieuwsgierig? Probeer het uit in de app of klik op de link voor meer informatie.
Trein: NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis
Bus/tram/metro: allGo, Arriva, Breng, Connexxion, EBS, GVB, Hermes, HTM, Keolis, OV Regio IJsselmond, Qbuzz Groningen Drenthe, RET, RRReis (incl. HaltetaxiRRReis), Syntus Utrecht, Twents, U-OV en Transdev.
Meer weten over e-tickets in de 9292 app?
De 9292 app is super uitgebreid. Naast alle actuele dienstregelingen van alle OV bedrijven in Nederland vind je er ook e-tickets voor je hele reis. We geven je - als een van de ruim 2 miljoen gebruikers per maand - graag een aantal tips om de app zo optimaal mogelijk te gaan gebruiken. We hebben ook nieuwe functies toegevoegd die we aan de hand van de tips graag aan je uitleggen. Lees mee!
Lees de 7 handige tips voor de 9292 app
Heb je de 9292 app nog niet, download hem via deze link of zoek naar "9292" in de app store op je telefoon.
![]() |
![]() |
![]() |
Momenteel kun je via de 9292 app fietsen huren en betalen via de 9292 app in bijvoorbeeld Rotterdam, Den Haag en Amsterdam. Je vindt de oranje deelfietsen inmiddels in ook in Dordrecht, Zwijndrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht, Gorinchem en langs de stations van de MerwedeLingelijn als Leerdam, Hardinxveld en Arkel.
Om de fiets te huren moet je binnen 50 meter van de fietslocatie zijn. Deze locaties kan je op de map binnen de app zien.
De 9292 app toont ook al de actuele beschikbaarheid huurfietsen en huurscooters van aanbieders als Check, Felyx, Keobike en OV-fiets
In het artikel "7 handige tips voor de 9292 app" lees je wat alle handige functies zijn waardoor je sneller je reisadvies op kunt vragen.
Hoe koop je een ticket in de app?
Hoe voeg je een locatie/traject toe?
Hoe plan je met fiets of scooter?
Eerder hebben we de kaart met huurvoertuigen toegevoegd in het laatste gedeelte van je reis als je een huurvoertuig (fiets/scooter) hebt ingesteld in de planner. Ook hebben we diverse kleine verbeteringen verwerkt waardoor de app nog fijner werkt.
De 9292 App biedt steeds meer mogelijkheden en informatie. Naast de (deel)fiets en (deel)scooter worden er verschillende vormen van vervoer op aanvraag toegevoegd. Onlangs was het de beurt aan de hubtaxi. De hubtaxi rijdt in de regio Groningen-Drenthe. In deze regio biedt het OV-bureau de hubtaxi aan, die reizigers naar OV-knooppunten (hubs) kan brengen, of van daar naar hun bestemming, tegen een aantrekkelijk tarief.
In de 9292 app is het mogelijk om met een deelfiets of -scooter (25 km/u) te plannen. Onlangs zijn hier ook de 45km/u scooters van Check en Felyx aan toegevoegd. Daarnaast hebben we het aantal steden uitgebreid waar gepland kan worden met een deelscooter. Voor Felyx betekent dit dat Amsterdam, Haarlem, Delft, Den Haag, Rotterdam en Den Bosch zijn toegevoegd. Voor Check is dit Amsterdam.
De ontwikkelaars hebben weer hard gewerkt aan een unieke nieuwe feature. Vanaf nu is het mogelijk zelf de maximale tijd en snelheid in te stellen die je wilt lopen of rijden bij het gebruik van een fiets of scooter. Deze instellingen pas je aan via de ‘Menu’-knop in de app.
Heb je na de bovenstaande uitleg nog een vraag? Kijk dan bij de veelgestelde vragen. Mogelijk staat het antwoord dat je zoekt daar al tussen.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18) |