Nieuwsoverzicht

In- of uitschakelen Vervoer op aanvraag & Vervoer met toeslag

Uitbreiding ‘opties’ in reisplanner 9292 app

Laatste update: dinsdag 12 juli 2022 15:26

Heb je het al ontdekt? In ons optiescherm in de reisplanner van de 9292 app hebben we 2 functies toegevoegd. Je hebt nu zelf de controle of je ‘Vervoer met toeslag’ en ‘Vervoer op aanvraag’ in jouw reisadviezen wilt terugzien. Wat dit is vertellen we je graag.

Invloed op je reisadvies

Het in- en uitschakelen van de bus, trein, tram, metro en veer dat kon altijd al, nu hebben we die opties uitgebreid. Je bepaalt nu ook zelf of je treinen met toeslag of vervoer dat je van tevoren moet aanvragen in je reisadvies ziet. 

Standaard staan deze opties aan en je kunt ze nu zelf uitschakelen per opgevraagd reisadvies. Zet je een traject vast op je beginscherm van je app dan worden de instellingen die je in de ‘opties’ aanpast onthouden.

Vervoer met toeslag

Je hebt ze vast wel eens gezien. De treinen van NS International zoals de Thalys en de ICE. Treinen die naar het buitenland rijden maar die ook voor het reizen binnen Nederland gebruikt kunnen worden. Daarnaast heb je ook de Intercity Direct. 

Voor deze treinen moet je òf een toeslag betalen òf zelfs reserveren. Ze staan gewoon opgenomen in de dienstregeling en zie je daarom ook terugkomen in je reisadvies. Standaard staat dit ‘Vervoer met toeslag’ aan. Wil je deze treinen niet zien, zet deze dan in de app via ‘opties’ uit.

Vervoer op aanvraag

In onze planner tonen we ook bussen en taxi's die je van tevoren moet reserveren. Voorbeelden hiervan zijn de Belbus, Syntus Flex, Watertaxi Rotterdam en HaltetaxiRRReis.

Deze vervoersmiddelen zie je in de planner om je overige, soms de enige, mogelijkheden naast het ‘normale’ openbaar vervoer te laten zien. Standaard staat dit soort ‘Vervoer op aanvraag’ aan. Wil je het ‘Vervoer op aanvraag’ niet zien, zet deze dan in de app via ‘opties’ uit.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18)