Veelgestelde vragen over deelvervoer

Vragen over het gebruik van de Donkey Republic deelfiets via de 9292 app? We beantwoorden ze hieronder.

Alles over het huren van een Donkey Republic deelfiets

De kosten van een deelfiets van Donkey Republic

Neem dan contact met ons op via billing@9292.nl. Vermeld hierbij altijd je reserveringsnummer en/of het order-id. 

De kosten zijn afhankelijk van de tijd dat je de fiets huurt. Je betaalt een vast startbedrag, servicekosten en een prijs per minuut. De exacte kosten zie je aan het einde van de huur. Bekijk de prijzen voor het huren van een Donkey Republic deelfiets hier.

Tariefoverzicht huren mobiliteitsdiensten

Nee, bij het huren van het voertuig zit ook een verzekering bij inbegrepen. Natuurlijk gelden er wel de normale aansprakelijkheidsregels waarmee je akkoord gaat bij het huren.

We verwachten wel dat je het voertuig netjes behandeld en op slot zet. Zie ook de algemene voorwaarden en gebruikersvoorwaarden.  

Gebruiken van een deelfiets van Donkey Republic

In de 9292 app kan je enkel deelfietsen van Donkey Republic huren. We leggen je op deze pagina uit hoe dat werkt.  

Wat vervelend dat je een probleem hebt. Neem in dit geval direct contact op met onze support op 088 076 06 25. Zij helpen je verder. Het kan hierbij gaan om een kapotte fiets, of een ander soort probleem.

Als de locatie niet nauwkeurig is bij het gebruik van de app, kan dit liggen aan de GPS-instellingen van jouw apparaat. We raden je dan ook aan om jouw locatie op jouw telefoon in te stellen op hoge nauwkeurigheid.

Deze instellingen zijn afhankelijk van het telefoonmodel en of je Android of iOS hebt. Mogelijk moet je de documentatie van jouw apparaat te raadplegen.

Ga naar Instellingen > Locatie > Modus > Hoge nauwkeurigheid

Deelfiets openen of op slot zetten

Je hebt een internetverbinding nodig om de fiets te openen of op slot te zetten. Is je telefoon gestolen of is de batterij leeg gegaan in de periode dat je de fiets gebruikte? Neem dan contact met ons op via 088 - 076 06 25.

Dit kan komen omdat je de fiets niet op een verhuurlocatie hebt teruggezet. We leggen je hier uit hoe je jouw rit beëindigt.

Er zijn een aantal mogelijkheden waardoor het slot nog niet opengaat:

  • Soms is er niks aan de hand maar is de verbinding gewoon even weggevallen. Probeer het nog eens opnieuw. Misschien lukt het nu wel!  

  • De betaling is nog niet goed afgerond. Bij een succesvolle betaling krijg je de melding om naar de fiets te lopen en kun je vervolgens op ‘nu huren’ klikken. 

  • Je staat te ver van de fiets af. Je kan pas op ‘Ontgrendelen’ klikken als je naast de fiets staat.  

  • Je staat naast de verkeerde fiets. Zoek naar de fiets met de naam die je op jouw telefoonscherm ziet. 

Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met onze support op 088 - 076 06 05. Zij helpen je graag verder! 

Neem contact op met onze support op 088 - 076 06 25.  

In de Gebruikersovereenkomst zijn de voorwaarden opgenomen voor het huren van een deelvoertuig. In Artikel 7 van de Gebruikersovereenkomst staat opgenomen wat je precies moet doen als de deelfiets is gestolen of is kwijtgeraakt.  

Donkey Republic fiets openen met de 9292 app:

  • Zoek deelvervoer bij jou in de buurt via 'Huren in de buurt'.

  • Op het kaartje en onderin beeld zie je de beschikbare deelfietsen die bij jou in de buurt staan.

  • Tik op een fiets van Donkey Republic.

  • Sta je naast de fiets? Tik dan op ‘Huren’.

  • Volg de stappen in de 9292 app en tik op ‘Ontgrendelen’.

  • Houd je mobiel dichtbij het slot

  • Je krijgt een meldig op je scherm dat de fiets is geopend.

Donkey Republic fiets sluiten met de 9292 app:

  1. Open de 9292 app.

  2. Druk op de knop ‘Vergrendelen’.

  3. Sluit het slot op je fiets door de hendel omlaag te doen.

  4. Check of de fiets goed op slot zit.

Let op: het op slot zetten van de fiets betekent niet altijd dat de verhuur is gestopt. Lees hier hoe je stopt met huren van de fiets.