Hoe reserveer je Wmo-vervoer Almere in de 9292 app?

Vanaf nu kunt u de 9292-app gebruiken om uw Wmo-reis te plannen, eenvoudig te combineren met het openbaar vervoer en direct te boeken. Via onderstaand stappenplan kunt u precies zien hoe u dit kunt doen.

Wmo-vervoer is alleen toegankelijk voor reizigers met een Wmo-vervoerspas. Deze is persoonsgebonden. Wmo-vervoer is niet beschikbaar voor ‘reguliere’ reizigers. 

1. Plan jouw reis in de 9292 app

a. In het startscherm van de app, tik op het vakje waarin staat ‘Van: Adres, station, postcode, etc.’. Vul hierin het startpunt van jouw reis in.

b. Tik op het vakje waarin staat ‘Naar: Adres, station, postcode, etc.’. Vul hierin het eindpunt van jouw reis in.

c. Tik op het vakje waar ‘Vertrek: Nu’ in staat. Stel in wanneer je deze reis wilt maken. Stel de goede dag en de goede tijd in.

d. Tik op ‘Opties’.

e. In beeld staat ‘WMO-vervoer Almere’. Als het rondje rechts ernaast wit met blauw is, staat de optie om een reis te plannen met WMO-vervoer in Almere aan. Is het rondje wit met grijs? Dan staat het uit. Je zet het aan door op het witte rondje te tikken.

f. Tik op ‘Toepassen’.

Tip – Wil je ook met OV reizen? Dat kan je ook in het Opties-scherm kiezen. Kies bovenaan het scherm met welk soort vervoer je jouw reis wilt combineren. Je kan kiezen uit bus, trein, tram, metro en boot. Standaard staan alle vijf de opties aangevinkt.

2. Reisadvies uitkiezen

g. Onder de reisplanner, zie je nu verschillende reisadviezen. Dit zijn opties voor jou om op de gekozen tijd van startpunt naar eindpunt te komen. Als je naar beneden scrollt zie je meer opties.

h. Kies een reisadvies dat goed past door erop te tikken.

Het stappenplan gaat verder onder deze afbeelding

Uitleg bij stap a t/m h van het stappenplan.

3. WMO-vervoer reserveren en betalen in de 9292 app

Heb je een reisadvies gekozen waarbij staat ‘Bevat vervoer waarvoor je vooraf moet reserveren’? Dan volg je onderstaande stappen om in de 9292 app direct het vervoer te reserveren.

i. Tik op ‘E-tickets kopen’ onderaan het gekozen reisadvies.

j. Tik op ‘Kies je e-tickets’.

k. Tik op ‘Geen’ onder ‘Hulpmiddelen’. Geef aan of je hulpmiddelen mee wilt nemen.

k. Tik op ‘Geen begeleiding’ onder ‘Begeleiding’. Geef aan of je een medisch (noodzakelijk) begeleider meeneemt.

k. Tik op ‘Geen voorkeur’ onder ‘Vervoerder’. Geef aan of je voorkeur hebt voor een taximaatschappij

l. Tik op ‘Vul je gegevens in’.

Het stappenplan gaat verder onder deze afbeelding

Uitleg bij stap i t/m l van het stappenplan.

m. Vul je naam, WMO-pasnummer en geboortedatum in.

n. Tik nogmaals op ‘Vul je gegevens in’.

o. Vul je e-mailadres en telefoonnummer in.

p. Ga akkoord met de voorwaarden door op het witte rondje te tikken.

q. Tik op ‘Betalen’.

r. Wanneer de betaling is goedgekeurd tik je op ‘Mijn e-tickets’. Hier vind je een overzicht van je gekochte tickets.

Het stappenplan gaat verder onder deze afbeelding

Uitleg bij stap m t/m r van het stappenplan.

4. Reservering terugvinden in de 9292 app

Heb je een reservering voor WMO-vervoer Almere gedaan? Je vindt deze terug in het overzicht onder 'Mijn e-tickets'. Daar kom je zo:

  1. Ga naar het startscherm van de 9292 app.

  2. Druk op het rondje met de horizontale strepen links bovenin.

  3. Tik op ‘Mijn e-tickets'.

  4. Bij ‘Geldig’ zie je de e-tickets en reserveringen die op dit moment geldig zijn of in de toekomst geldig zijn. Bij ‘Verlopen’ zie je tickets en reserveringen die op dit moment verlopen zijn.

Tekst gaat verder onder de afbeelding

Contact

Vragen over jouw Wmo-vervoerspas (verlies, diefstal, aanvragen of vondst)? Wmo-vervoer Almere is dagelijks telefonisch bereikbaar van 07:00 uur tot 24:00 uur via 036 23 000 32. 

Kijk voor meer informatie op de website van Wmo-vervoer Almere.