Over 9292

Enorme drukte bij 9292

9292 heeft de website uit de lucht gehaald om de apps en de API (Application Programming Interface) ruimte te geven. Door het enorme aantal aanvragen reisadviezen kunnen de systemen het niet bolwerken. 9292 spreekt over meer dan verdubbeling van het aantal reisadviezen.

De combinatie nieuwe dienstregelingen en winterweer zorgt ervoor dat reizigers massaal reisinformatie opvragen. “Het begon gistermiddag al bij de eerste echte sneeuw”, zegt Stefan Hulman, Algemeen Directeur van 9292.

“We hebben nog geen exacte cijfers van de afgelopen 24 uur, maar we gaan uit van minimaal een verdubbeling van een gewone ‘zondag op maandag’, waarop we gewoonlijk zo’n 2,5 miljoen adviezen geven. De piek lag uiteraard net voor en in de ochtendspits.”

9292 heeft inmiddels de website uit de lucht gehaald om de apps en de API (die diverse andere planners voedt) ruimte te geven.

Hulman: “Deze maatregel is natuurlijk een noodgreep maar op deze manier kunnen we de meeste vraag afhandelen. Via webcare hebben we inmiddels enkele duizenden reacties afgehandeld en zetten we full time in op deze service.” Vanmiddag wordt er opnieuw sneeuw verwacht. Hulman en zijn mensen zetten alles op alles om de ook dan verwachte drukte goed af te kunnen handelen.