Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op: 0900 - 9292 (€0,90 p/m max. €18,-)

Nieuws

Nieuw datacenter 9292

Inspelen op de behoefte van de reiziger

Laatste update: dinsdag 27 februari 2018 08:00

In het weekend van zaterdag 17 en zondag 18 februari heeft 9292 een nieuw datacenter in gebruik genomen. Na een nacht hard werken waren we zondagochtend na 7 uur weer in de lucht en konden reizigers via de website en app van 9292 weer reisinformatie voor het openbaar vervoer opvragen.

Datacenter

Het datacenter is het kloppend hart van de dienstverlening van 9292. Een groot hart, want het moet genoeg ruimte bieden voor onder meer de website en app van 9292 en reisplanners bij diverse vervoerders. Aan dit datacenter stellen wij dan ook hoge eisen. Allereerst op het vlak van veiligheid, maar beschikbaarheid en continuïteit moeten ook gewaarborgd zijn. Om dit ook in de toekomst te garanderen hebben wij in het weekend van 17 en 18 februari 2018 een nieuw datacenter in gebruik genomen.

Toekomst

Nu al geven we via de website en app dagelijks ruim 2 miljoen reisadviezen met piekmomenten van bijna 5 miljoen reisadviezen. Door het in gebruik nemen van een nieuw datacenter kunnen we in de toekomst makkelijker inspelen op de nog steeds groeiende behoefte van de reiziger naar OV-reisinformatie. Ook als het gaat om ontwikkeling van nieuwe applicaties, om onverwachte pieken op te vangen of juist om af te schalen als het rustiger wordt kan 9292 snel reageren. Het nieuwe datacenter beweegt dan ook bijna real time mee met de vraag naar OV-reisinformatie.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)