Waar wil je heen?

OV-Chipkaart transacties

Check je OV-reishistorie

De online OV-reishistorie is een overzicht van de reizen en transacties die je met jouw persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt. Alle vervoerders in Nederland doen mee aan dit overzicht. Je kunt dit overzicht gebruiken om reiskosten te declareren bij je werkgever of voor je belastingaangifte. Het gebruik van Mijn OV-reishistorie is niet mogelijk met een Bedrijvenkaart.

Hoe werkt 'Mijn OV-reishistorie'?

Om je eigen de reisgegevens van je OV-Chipkaart te kunnen zien moet je op de site van OV-chipkaart een 'Mijn OV-Chipkaart' account aanmaken. Zodra je dit hebt gedaan heb je automatisch toegang tot de reishisorie van de daaraan gekoppelde kaart.

  Inloggen 'Mijn OV-Chipkaart'

Wanneer zijn transacties zichtbaar?

Heb je je kaart gekoppeld aan jouw account? Dan zie je meteen alle transacties die je hebt gemaakt tot 18 maanden terug. Bijvoorbeeld: als je op 1 januari 2016 je kaart koppelt aan je account, dan zie je alle gemaakte transacties tot en met juli 2014.

  • Reis je met trein of metro? Dan zie je de transacties binnen ongeveer 30 minuten.
  • Reis je met de bus of tram? Dan kan het zijn dat het langer duurt voordat je de transacties ziet. Bussen moeten eerst op hun standplaats komen, om de transacties naar OV-Chipkaart door te sturen. Dit kan enkele dagen duren.
  • (Nog) geen transacties? Het kan voorkomen dat de vervoerder waarmee je gereisd hebt (nog) geen transacties heeft doorgestuurd, bijvoorbeeld wanneer er werkzaamheden zijn aan het systeem. In dat geval wordt jouw OV-reishistorie niet (volledig) gevuld of later gevuld.

  Hoe werkt mijn OV-reishistorie?

Man werkt op het station met papieren en een tabblad

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-