Waar wil je heen?

Informatie over haltetoegankelijkheid bij 9292

Informatie over haltetoegankelijkheid bij 9292

Wie wil weten of een halte toegankelijk is voor een rolstoel of voorzien is van blindengeleidelijnen, kan hier sinds kort voor terecht bij 9292. Het bedrijf is namelijk een pilot gestart in samenwerking met het bedrijf Vitence mobiliteit en de provincie Zuid Holland. Reizigers kunnen ook feedback geven op de informatie.

Sinds woensdag 22 maart 2015 is informatie over de toegankelijkheid van haltes op de haltepagina’s in de provincie Zuid Holland beschikbaar, met uitzondering van de regio Rotterdam-Den Haag. Reizigers vinden de informatie door te klikken op de betreffende halte in een reisadvies in Zuid Holland. Op de haltepagina wordt aangegeven of de halte toegankelijk is voor motorisch en visueel beperkten. Bovendien kan men, door op de betreffende halte te klikken, een opmerking achterlaten en zo 9292 van feed back voorzien. Deze feedback wordt vervolgens door het bedrijf Vitence direct gecontroleeerd en in samenwerking met de verantwoordelijke wegebeheerder gecorrigeerd. Daardoor worden fouten in de data zo snel mogelijk verwerkt en is de informatie altijd actueel.
 
“Wij zijn blij dat we deze informatie kunnen bieden” zegt Stefan Hulman, Algemeen Directeur van 9292. “De verschillende overheden zijn druk in de weer geweest om halten toegankelijk te maken. Dat reizigers dit ook in hun reisadvies kunnen opzoeken is een mooie vervolgstap. We bieden deze informatie nu in een deel van Zuid Holland aan en we hopen natuurlijk dat we snel met andere overheden kunnen schakelen voor een landelijke uitrol.” 9292 nodigt reizigers die gebruik maken van deze informatie van harte uit om hun feedback te geven. Het bedrijf verwacht daar alvast veel van te leren voor de landelijke uitrol een feit is.

De haltetoegankelijkheidsinformatie is gebaseerd op richtlijnen van het CROW.

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-