Waar wil je heen?

Callcenterspecialist Cendris gaat 9292-gesprekken doen

Met ingang van 1 januari 2016 besteedt 9292 de telefonische dienstverlening (0900 9292) uit aan Cendris. 9292 kiest voor uitbesteding omdat zij hiermee de telefoondienst zowel kwalitatief als financieel kan borgen. Al jaren loopt het aantal calls terug. De keuze voor Cendris is mede bepaald door de ervaring die Cendris heeft met de telefonische dienstverlening voor de OV-chipkaart.

Al lange tijd loopt het aantal calls bij 0900 9292 terug. Van de ruim 2 miljoen
reisadviezen per dag wordt slechts een klein deel telefonisch verstrekt. Het gaat om circa 1000 gesprekken op dagbasis. Stefan Hulman, Algemeen Directeur 9292: “Hoewel veruit de meeste reisinformatie via digitale kanalen wordt opgevraagd, vinden we onze telefonische dienstverlening heel belangrijk. Ons doel is álle reizigers van een passend advies te voorzien en er is nog steeds vraag naar telefonische informatie. Maar de vraag was: hoe realiseren we dat op een betaalbare en kwalitatief goede manier? Het antwoord daarop hebben we bij Cendris gevonden. Daarbij is het erg fijn dat onze eigen medewerkers de mogelijkheid kregen om mee te gaan naar Cendris – en daar zelfs hun werkplek een 9292-tint konden geven.”

9292 en Cendris ‘vonden’ elkaar via Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart.
Cendris voert al enkele jaren een deel van de klantenservice voor deze organisatie uit. 9292 verwacht met deze samenwerking de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen borgen. Omdat de meeste medewerkers van het call center van 9292 ervoor kiezen om mee te gaan naar nieuwe werkgever Cendris, blijft ook de specifieke OV-kennis beschikbaar.

Ronald Smit, algemeen directeur van Customer Contact van Cendris: “We zijn er trots op dat een gerenommeerde partij als 9292 voor onze dienstverlening gekozen heeft. We heten de 9292-medewerkers van harte welkom en kijken uit naar een lange samenwerking om de ov-reiziger in Nederland nog beter van dienst te zijn.”

De dienst blijft gewoon bereikbaar via telefoonnummer 0900 9292 en het tarief van 70 cent per minuut blijft ongewijzigd. Wel wijzigen de openingstijden. Om redenen van efficiency hanteren 9292 en Translink vanaf 1 november dezelfde openingstijden en is ook 0900 9292 iedere dag van 7.00 tot 21.30 uur bereikbaar. Tot 1 november is 0900 9292 te bereiken van 6.00 – 0.00 door de week en van 7.00 – 0.00 op weekend- en feestdagen.

Voor meer achtergrondinformatie over deze samenwerking, verwijzen 9292 en Cendris
naar de laatste uitgave van relatieblad Reiswijzer van 9292. Dit blad verschijnt deze week, maar is online al beschikbaar.

 

meisje met mobiele telefoon

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-