Waar wil je heen?

9292 en Translink zetten stap naar 1 loket voor reiziger OV

Reizigers kunnen sinds 1 juni makkelijk op één plek hun reis plannen en het reisproduct kiezen en bestellen. 9292 en Translink hebben de handen ineen geslagen om deze verbeterde dienstverlening aan de reiziger te realiseren. De twee partijen werken sinds ruim een jaar nauw samen met als doel de reiziger 1 online loket te bieden voor het reizen met het openbaar vervoer. De eerste stap naar dit loket is vandaag bekrachtigd met een bundeling van dienstverlening via 9292.nl. Hieraan hebben ook RET en Syntus meegewerkt. Deze nieuwe dienstverlening werd vandaag gepresenteerd op InterActie 2016, de relatiedag die beide partijen organiseerden voor hun relaties en partners.

In aanwezigheid van Staatssecretaris Dijksma, toonden de 4 partijen hoe hun samenwerking leidt tot meer gemak voor de reiziger in het openbaar vervoer. Vanaf 1 juni 2016, kunnen reizigers via 9292.nl eenvoudig hun reis plannen, een geadviseerd abonnement bestellen, saldo op hun OV-chipkaart laden en controleren of zij een uitcheck hebben gemist. Translink en 9292 vergroten op deze manier het gemak van de reiziger door reizigers, naast de bestaande webshops, ook het overzicht te bieden op 1 centraal punt.

Reizigers die de prijs van een abonnement hebben opgevraagd bij 9292 kunnen direct doorlinken naar de webshop van de vervoerders die meedoen aan de proef; RET en Syntus. Direct saldo bestellen of controleren of je als reiziger hebt een uitcheck hebt gemist kan ook eenvoudig geregeld worden. Daarvoor linkt 9292 nu direct naar de site van OV-chipkaart. De ‘luikjes’ naar betaalmogelijkheden zijn op verschillende plekken op de website 9292.nl te vinden.

Translink en 9292 zijn blij met deze eerste stappen in hun samenwerking. Hun doel is dat het plannen en betalen van de reis met het openbaar vervoer uiteindelijk nog verder geïntegreerd wordt. Arco Groothedde, Algemeen Directeur van Translink: “We willen het voor de OV-reiziger zo makkelijk mogelijk maken om te reizen. Met een platform waar vraag en aanbod samenkomen. De reiziger start op 9292 website en kan zijn reis plannen, kiezen, bestellen en betalen. Deze 1-loket gedachte is een logische stap, die we als service zien naast de webshops van de vervoerders.” 9292-directeur Stefan Hulman vult zijn collega aan: “Wij zijn logische partners in het openbaar vervoer en dat weet de reiziger het best. Dit is wat ons betreft dan ook nog maar een begin van veel meer mooie diensten voor de reiziger.”

Ook Staatssecretaris Dijksma is content met de samenwerking van beide partijen: "Dit is een mooie eerste stap in realisatie één loket voor het openbaar vervoer in Nederland"

Translink en 9292 starten deze nieuwe dienstverlening samen met Syntus en RET. De proef wordt eind 2016 geëvalueerd. De ervaringen en feedback van reizigers die bestellingen doen tijdens deze proef vormen belangrijke input om samen met de OV-sector verbeteringen door te voeren en naar de doorontwikkeling en vervolgstappen te kijken.

Stefan Hulman samen met Sharon Dijksma en Arco Groothedde tijdens InterActie 2016.

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-