Nieuwsoverzicht

Zo werkt onze OV-reisplanner

Tip van de week

Laatste update: dinsdag 18 oktober 2016 11:00

De website van 9292 met de OV-reisplanner bieden je heel veel mogelijkheden. Maar ken je die mogelijkheden wel?

Zo werkt de OV-reisplanner

We geven je hieronder uitleg maar het filmpje op You Tube spreekt helemaal voor zich.

Van Postcode naar Centraal punt

Soms weet je wel waar je naartoe moet, maar heb je geen exact adres. Geen punt! Je kunt de vertrek- of aankomstlocatie op verschillende manieren invullen. Weet je alleen een postcode? Dan vul je die in. Weet je de naam van de halte? Prima, dan neem je die. Weet je alleen de naam van het museum? Ook dit kennen we meestal wel. Heb je wel een plaatsnaam maar een adres? Dan hebben we een ‘centraal punt’ in de planner opgenomen. Op het moment dat je iets begint in te typen, krijg je al verschillende suggesties.

Jouw voorkeuren

Je wilt natuurlijk een reisadvies dat aansluit op jouw voorkeuren. Daar kun je dan ook invloed op uitoefenen. Als je bijvoorbeeld liever met de bus reist dan met de trein, dan kun je de trein ‘uitschakelen’. Heb je juist een treinabonnement en betaal je liever niet extra voor een stukje metro, dan laat je juist de metro weg. Dit doe je door gebruik te maken van de functie + Meer reisopties. Gewoon even uit- of aanvinken met welke vormen van vervoer je wilt reizen. In het reisadvies wordt dan rekening gehouden met je voorkeuren.

Meer tijd nodig?

De OV-reisplanner houdt rekening met een standaard overstaptijden. Die tijd die nodig is om over te stappen wordt deels aangegeven door de vervoerders. Maar we kijken ook of je een stuk moet lopen en rekenen daar tijd voor. Als je met krukken loopt, een kinderwagen of bagage bij je hebt of om een andere reden meer tijd nodig hebt, dan kan dat. Vink dan in hetzelfde scherm de optie ‘Ja, bereken 5 minuten extra overstaptijd’ aan.

Is het advies nog niet naar je zin? Kijk dan ook even bij de alternatieven links van je reisadvies. We geven bij ieder advies namelijk nog meer mogelijkheden. Misschien zit daar net een beter reisadvies bij. Goede reis!

Mis je iets?

Mis je een straat, halte of een bijzondere plaats in onze OV-reisplanner? Laat dat aan ons weten via webcare@9292.nl

9292 reist met je mee

Logo MessengerBlijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,70 p/m max. €14, vanaf 12 dec 2016 €0,90 p/m max. €18)