Waar wil je heen?

Vragen over de OV-chipkaart of andere kaartsoorten

OV-chip en andere kaarten

Het kan zijn dat je een vraag hebt over de OV-chipkaart of over andere kaartsoorten. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. Als je op een vraag klikt verschijnt er een antwoord. Staat je vraag er niet bij neem dan contact op via consumentenservice@9292.nl.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik informatie over de OV-chipkaart vinden?

Informatie over de OV-chipkaart kun je vinden op deze website onder het tabblad Prijzen en abonnementen.

 

Als je na het lezen van deze informatie nog vragen hebt, kun je ook kijken op de website van OV-chipkaart.nl of neem contact op met klantenservice van OV-chipkaart op via 0900-0980 (€ 0,50 p.g.).

Kan ik een los kaartje kopen in de bus?

Ja, je kunt bij de buschauffeur losse kaartjes kopen. De prijs wijkt vaak wel af van het OV-chipkaart tarief dat onderaan het reisadvies vermeld staat.

 

Onder de prijs in het reisadvies staat 'Bekijk korting en details'. Als je daar op de link 'Alle beschikbare prijzen' klikt vind je alle mogelijke tariefinformatie. Onder het tabblad ritprijs staat de informatie die je zoekt.

Kan ik een (transactie)overzicht van mijn gemaakte reizen opvragen?

Je kunt een overzicht van je gemaakte reizen en de kosten opvragen als je in het bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart of een anonieme OV-chipkaart. Meld je daarvoor aan bij ‘mijn ov-chipkaart’ via de website OV-chipkaart.nl. Ook kun je overzicht opvragen via een OV-chipkaart oplaadpunt.

Wat moet ik doen als ik mijn OV-chipkaart ben verloren?

Je kunt dit melden bij OV-chipkaart.nl of bij het OV-bedrijf waar je de OV-chipkaart gekocht hebt. Een overzicht van de OV-bedrijven vind je op onze website.

Waarom is er een ander bedrag afgeschreven van mijn OV-chipkaart

Het bedrag dat wordt afgeschreven kan licht afwijken van het advies. Dit komt omdat er kleine verschillen zijn in de exacte plaatsbepaling van halten in de systemen van de OV-bedrijven en die van 9292.

 

De prijs die door het OV-bedrijf wordt afgerekend is de juiste. Voor vragen over afgeschreven bedragen kun je terecht bij het OV-bedrijf waarmee je gereisd hebt.

 

Vrouw checkt in op een perron

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-