Waar wil je heen?

Vragen over de 9292 app

App voor iPhone en Android

Het kan zijn dat je een vraag hebt over de 9292 app. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. Als je op een vraag klikt verschijnt er een antwoord. Staat je vraag er niet bij neem dan contact op via consumentenservice@9292.nl.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik bij het installeren van de 9292 app voor Android toestemming geven voor het uitlezen van mijn contactgegevens?

Het was een wens van veel gebruikers om ook te kunnen plannen met de adresgegevens van de eigen contactpersonen. Deze mogelijkheid is nu ingebouwd, daarom moet je bij het installeren van de app hiervoor nu toestemming geven. Naast het plannen van je reis doet 9292 zelf niets met deze gegevens. 9292 slaat deze gegevens ook niet op.

Waarom moet ik bij het installeren van de 9292 app voor Android toestemming geven voor toegang tot mijn foto’s en mediabestanden?

Bij de meeste reisadviezen worden ook looproutes getoond. De 9292 app maakt hiervoor gebruik van Google Maps. Deze dienst maakt het mogelijk om kaartjes van looproutes op je telefoon te bewaren. Op deze manier komen bij het opnieuw raadplegen van een reisadvies kaartje sneller in beeld en verbruik je minder data. 9292 doet zelf niets met deze gegevens en slaat deze ook niet op.

Blijven de apps bestaan?

9292 focussed zich op de meest gebruikte platformen iOS en Android, tesamen goed voor ca 98% van het aantal actieve app-gebruikers. De native apps voor Windows Phone en de BlackBerry worden niet meer onderhouden en zijn ook verwijderd uit hun relevante app stores.

Waarom is er gekozen om ook hier advertenties te tonen?

De inkomsten van de advertenties zijn nodig om de investeringen te doen om onze dienstverlening op peil te houden en verder te innoveren.

Waar kan ik een reisadvies krijgen zonder advertenties?

Voor een reisadvies kun je ons altijd bellen via 0900-9292 (0,90 p/m max. € 18,-)

2 jongens bij een halte

Wil je een reisadvies op maat? Neem contact met ons op

0900 - 9292

€0,90 p/m max. €18,-